تغییر جهت حملات اینترنتی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 5690
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




1 فروردين 1385برچسب:, :: 1:0 ::  نويسنده : مهدی

 

 

پول‌های زیادی به وسیله حملات اینترنتی به هدر رفته است. امروزه باید بخوبی تکالیف را انجام داد و اهداف را با دقت بیشتری انتخاب کرد که جایزه جرم آدم بیشتر باشد!

سیسکو با انتشار گزارشی اعلام کرد که طبیعت حملات اینترنتی در حال تغییر است. حملات عظیم و بدون برنامه گذشته که تنها با هدف اسپم کردن انجام می‌شد، کمتر شده و از ارزش افتاده است.

در این تحلیل همچنین آمده است که ایجاد حملات نوین 5 برابر بیشتر هزینه بر می‌دارد، اما 10 برابر سود بیشتر دارد. سیسکو اعلام کرد که پرداختی حملات انجام شده جالب توجه است و قربانیان حملات اینترنتی حداقل نفری 80 هزار دلار پرداخت می‌کنند.

ما متوجه شده‌ایم که حملات هدفمند در حال گسترش است و حملات عظیم بی‌هدف در حال کاهش. مجرمان اینترنتی به این ترتیب سود خود را چند برابر می‌کنند. سیسکو همچنین گزارش‌هایی مبنی بر کاهش اسپم‌ها را تایید کرد. تعداد پیام‌های اسپم در ماه جولای 2010 از 300 میلیارد به 40 میلیارد در جولای 2011 کاهش یافته است.

پتریک پترسون، یکی از اعضای سیسکو این تغییرات را به دلیل گذشتن تاریخ مصرف بات‌نت‌ها می‌داند و معتقد است: «بهتر است بگوییم محصولات امنیتی هم بهتر شده‌اند و می‌توانند جلوی بخش اعظمی‌ از حملات را بگیرند.»

نشریه کامپیوترورلد این گفته پترسون را نقل کرده است که: «در سال گذشته، تلاش‌های زیادی برای حذف بات نت‌های جهانی انجام شده و کانفیکر، ویلدک، پوشدو و راستاک همه از بین رفته‌اند.»

حملات هدفمند به صورت آنی انجام می‌شوند و با فناوری پیچیده ای رخ می‌دهند و برای دفاع در برابر آنها باید تحقیقات وسیعی انجام داد. برای شناختن یک شرکت و کارکنانش کافی است وب‌سایت خود آن شرکت و LinkedIn را بررسی کنیم. از اینجاها اطلاعات به بیرون درز می‌کند.

متاسفانه بهترین بازی دفاعی در برابر این حملات، هوشیار کردن کاربر است که معمولا تعدادشان زیاد نیست


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب